Kursy
Nasze kursy są przeznaczone dla dzieci w wieku od 6 do 10 lat i oferują unikalną możliwość zanurzenia się w fascynujący świat IT. Proponujemy dwa poziomy nauczania: dla tych, którzy już potrafią korzystać z komputera, oraz dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z tą technologią.

Każdy kurs składa się z czterech bloków, w ramach których dzieci będą uczyć się w grupach online z doświadczonymi nauczycielami. Każdy blok zawiera 9 zajęć, podczas których nasi uczniowie będą mogli uczyć się programowania poprzez zabawę, tworząc własne projekty i stosując zdobytą wiedzę w praktyce.
Z czego składają się nasze kursy?
Czy Twoje dziecko...
2. Scratch
Na tym etapie nauki dzieci zapoznają się z językiem programowania Scratch, który pozwala tworzyć animacje i gry przy użyciu wizualnych bloków. Uczniowie poznają podstawowe pojęcia programowania, takie jak zmienne, pętle i operatory logiczne. Scratch wspiera rozwój myślenia logicznego i kreatywności, a także pomaga dzieciom w nauce pracy nad projektami, które mogą łatwo pokazać swoim przyjaciołom i rodzinie.
1. Minecraft
W tym bloku uczniowie poznają podstawowe pojęcia logiki programowania poprzez grę Minecraft. Dzieci uczą się tworzyć własne programy za pomocą wbudowanych funkcji, projektując różne obiekty i scenariusze. Będą mogli tworzyć swoje unikalne światy, budować domy i labirynty oraz pisać skrypty do automatyzacji procesów w grze. Blok rozwija kreatywność i wyobraźnię, pozwalając dzieciom zobaczyć, jak ich pomysły mogą być zrealizowane w formacie gry.
3. Blokowy Python
Dzieci kontynuują swoją naukę, poznając blokowy Python. Ten blok pozwala im utrwalić zdobytą wiedzę za pomocą wizualnego programowania. Uczniowie pracują z blokowymi konstrukcjami, aby tworzyć programy i badać takie tematy jak funkcje oraz dane strukturalne. Blokowy Python pomaga dzieciom zobaczyć, jak działają programy, oraz rozwija ich umiejętności myślenia logicznego przed przejściem do kodu tekstowego.
4. Zwykły Python
Na końcowym etapie kursu dzieci zanurzają się w świat programowania tekstowego, używając języka Python. Uczniowie poznają podstawy składni, pracę z zmiennymi i typami danych, a także zapoznają się z bardziej zaawansowanymi pojęciami, takimi jak funkcje i operatory warunkowe. Ten blok ma na celu rozwijanie umiejętności pisania kodu, pozwalając dzieciom tworzyć unikalne programy przy użyciu prawdziwego kodu. Wszystkie lekcje odbywają się w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu przyswajaniu materiału.
3. Scratch
Na tym etapie nauki dzieci zapoznają się z językiem programowania Scratch, który pozwala tworzyć animacje i gry przy użyciu wizualnych bloków. Uczniowie poznają podstawowe pojęcia programowania, takie jak zmienne, pętle i operatory logiczne. Scratch wspiera rozwój myślenia logicznego i kreatywności, a także pomaga dzieciom w nauce pracy nad projektami, które mogą łatwo pokazać swoim przyjaciołom i rodzinie.
2. Minecraft
W tym bloku uczniowie poznają podstawowe pojęcia logiki programowania poprzez grę Minecraft. Dzieci uczą się tworzyć własne programy za pomocą wbudowanych funkcji, projektując różne obiekty i scenariusze. Będą mogli tworzyć swoje unikalne światy, budować domy i labirynty oraz pisać skrypty do automatyzacji procesów w grze. Blok rozwija kreatywność i wyobraźnię, pozwalając dzieciom zobaczyć, jak ich pomysły mogą być zrealizowane w formacie gry.
4. Blokowy Python
Dzieci kontynuują swoją naukę, poznając blokowy Python. Ten blok pozwala im utrwalić zdobytą wiedzę za pomocą wizualnego programowania. Uczniowie pracują z blokowymi konstrukcjami, aby tworzyć programy i badać takie tematy jak funkcje oraz dane strukturalne. Blokowy Python pomaga dzieciom zobaczyć, jak działają programy, oraz rozwija ich umiejętności myślenia logicznego przed przejściem do kodu tekstowego.
1. Podstawy komputera
W tym bloku dzieci zdobywają podstawowe umiejętności obsługi komputera, które stanowią fundament dla dalszej nauki. Uczniowie poznają różne komponenty komputera, nauczą się bezpiecznie korzystać z internetu, używać wyszukiwarek, zakładać pocztę elektroniczną i tworzyć prezentacje. Opanują również pracę z edytorami tekstu, folderami oraz archiwami, co pomoże im pewnie poruszać się w cyfrowym świecie. Blok ten ma na celu zbudowanie podstaw do dalszej nauki programowania.
Korzystamy z podejścia „flipped classroom”, które łączy teorię z praktyką, umożliwiając dzieciom naukę nowych koncepcji i natychmiastowe ich zastosowanie w rzeczywistych projektach.

Na końcu każdego bloku odbywają się prace kontrolne w celu sprawdzenia przyswojonego materiału, a dzieci mają dostęp do materiałów edukacyjnych oraz możliwość komunikacji z nauczycielami w komunikatorze.
Nasza metodologia
Wybierz dogodny dla siebie czas i weź udział w lekcji próbnej w IT-SMARTY!
Zapisz się na lekcję próbną
Na koniec zapraszamy do zapisania się na darmową lekcję próbną!